23 Temmuz 2016 Cumartesi

"Bu Toplantıdayım, Çünkü..." | Denizli LGBTİ Aileleri Haftalık Toplantısı Raporlandı

Bu hafta da Denizli LGBTİ Aileleri Grubu olarak, haftalık toplantılarımızı gerçekleştirdiğimiz Always Kafe'de buluştuk. Tanımlar ve tanıtım bölümünden sonra gündemimizi konuştuk. Bu haftaki gündemimiz "Bu toplantıdayım, çünkü..." başlığıydı. Toplantımıza katılan arkadaşlarımız, neden toplantılara katıldıklarını anlattılar.

Bir eşcinsel annesi: "Buradayım, çünkü oğlumun yanında olmak için, ona destek vermek için. Manevi desteğimi hep verdim, hep vereceğim, hepinizin sonuna kadar yanındayım."

Bir arkadaşımız: "Toplantıdayım, çünkü kendim gibi insanlarlar sosyalleşmek, onlarla bir arada olmak için."

Bir başka arkadaşımız: "Burada rahat hissediyorum. Bir arada olmak beni güçlendiriyor, mutlu oluyorum. Daha da büyümek, kuvvetlenmek için buradayım."

İranlı bir mülteci arkadaşımız: "Ailem beni kabul etmedi. Fakat burada herkes beni olduğum gibi kabul ediyor. Aileleri görmek umut verici. Burada mutluyum."

Bu sözler dışında diğer katılımcılarımız da ortak amaçlarının yalnız ve yanlış olmadıklarını bilmek, beraber sosyalleşmek ve LGBTİ mücadelesinde kolkola yürümek olduğunu vurguladılar.

Eşcinsel bir arkadaşımız eşcinselliğini kabulleniş sürecinden, ailesinin baskılarından bahsetti. Bunun üzerine bazı arkadaşlarımızda aileleri ile yaşadıkları zorlu deneyimlerinden bahsettiler.

Bunun dışında toplantımıza katılan bir trans kadın arkadaşımız, yakın bir zamanda ailesine açılmak istediğini, bunun için ailelerimizden yardımcı olmalarını istedi.Katılımcı bir annemiz, bu konu ile ilgileneceğini belirtti ve kendi çocuğunun açılma sürecinden bahsetti.

2 hafta önce toplantımızda görme engelli arkadaşımızı ağırlamıştık. Bu hafta da işitme engelli bir arkadaşımız toplantımıza katıldı. Tüm engelleri aşarak beraber yürümeyi öğrenmemizde karşılıklı adımlar atmak oluşumumuzu da güçlendiriyor ve mutlu ediyor.

Toplantılarımız devam edecek. Haftaya görüşmek üzere.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder